رئيس مجلس الإدارة
سعيد اسماعيل
رئيس التحرير
مروة أبو زاهر

رحمة أحمد للميس الحديدي: أهلي فخورين بيا بعد مسلسل الكبير وردود أفعالهم حلوة أ

طول الوقت كنت بمثل تراجيدي على مسرح الجامعة لحد مازميل ليا قلي بطلي نكد ووظفني في الكوميديا

البيت عندنا دمه خفيف بس أنا أكتر واحدة واخدة ده من أمي وهي ست طيبة على الله
كشفت الفنانة رحمة أحمد ” مربوحة ” في مسلسل ” الكبير أوي ” أنها رغم إلتحاقها بمسرح الجامعة في أثناء الدراسة بكلية العلوم لكنها لم تمثل ” كوميدي ” وكانت كافة أدوارها ” دراما ” وتراجيديا “.

تابعت خلال لقاء عبر برنامج ” كلمة أخيرة ” الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة ON:كنتب مثل تراجيدي طول الوقت ومكنتش بعمل كوميدي وكانت أدواري عياط ونحنحه لحد ماقلي احد الزملاء في الكلية صلاح الدالي وقلي إيه الي بتعمليه ده ؟ وكان جه أخرجلنا مسرحية وقلي إيه النكد ده ؟ لازم تتجهي للكوميديا شوية وأخذني وقتها ووظفني في المجال الصح لي “.

أكملت : ” هو بيعرف يوظف ويطلع الضحكة مننا لمس فيها حتى الكوميديا من قدرتي على ” التشخيص ” أو التريقة والهزا ر فلمس فيها الشق الكوميدي “.

واصلت : إحنا أربع إخوات في البيت والعيلة كلها بتحب الهزاء بس أنا أكتر حد واخدة الحتة دي من أمي لانها شخصية بتحب الضحك والهزار “.

إستطردت : ” ماما طول الوقت بتهزر ولما بتقفش حد بتفضل تهزر وماما لطيفة وعلى الله “.

وعن رد فعل أسرتها على دورها في مسلسل الكبير أوي : مبسوطين وفخورين بيا وطول الوقت أثناء التصوير كانوا معايا طول الوقت بالتشجيع “.

أخبار ذات صلة

الزراعة

الزراعة بحوث الثروة السمكية يختتم الدورة التدريبية فى أسس الاستزراع السمكى برعاية المنظمة العربية للتنمية الزراعية

فى اطار الاتفاق بين وزير الزراعة واستصلاح الأراضي علاء الدين فاروق مع د ابراهيم الدخيرى المدير العام للمنظمة العربية للتنمية الزراعية على التعاون المستمر بين

وزير الزراعة

وزير الزراعة والسفير الإيطالي بالقاهرة يبحثان التعاون في التصنيع الزراعى والتقاوى والبذور وتبادل السلع والاستزراع السمكي

علاء فاروق وزير الزراعة واستصلاح الأراضي استقبل ميكيلي كوراني ، السفير الإيطالي بالقاهرة والوفد المرافق له وبحث معه آفاق التعاون المصري الايطالي، فاروق رحب بالسفير