رئيس مجلس الإدارة
سعيد اسماعيل
رئيس التحرير
مروة أبو زاهر

رئيس مجلس الإدارة
سعيد اسماعيل

رئيس التحرير
مروة أبو زاهر

ميرنا جميل: حاليًا بعمل ” البيت بيتي ” وبتفرج على ” راجعين يا هوى” وحبيتة اوى

ميرنا جميل

قالت ميرنا جميل بتفرج علي مسلسل “راجعين يا هوي “و حبيته اوي  و كمان بتفرج علي” الكبير “و “المشوار “، جاء ذلك خلال حوارها لبرنامج ع اللوكيشن مع شريف الليثي علي راديو هيتس.

و أضافت أنا كنت في “كلية ألسن ” قسم ” ألماني و انجلش ”   بس مليش أي علاقة بدراستي كنت بنجح بسبب المسرح ، و دخلت ” كلية ألسن ” علشان ماما ، هي اللي اختارتها وهي اللي اختارت ” الألماني”  علشان أطلع مترجمة، و دخلت المسرح من أول يوم في الجامعة وبقيت البنت المشهورة و كنت كوميدي برضو .

و تابعت أخدت درجات أعمال السنة كاملة في الجامعة بسبب المسرح، و حلم التمثيل بدأ معايا من أيام المدرسة و كنت برسم ديكور و أزياء المسرح، و أول مرة دخلت شارع الفن كان في مركز الأبداع الفني مع الأستاذ ” خالد جلال” ، وجوايا دايما حاسه ان عندي هدف و طموح و البيت كان بيدعمني.

وعن المحطات في حياتي فأولها كانت snl، و أول مرة الناس عرفتني فيها و كانت مفاجأة بالنسبة ليا في مسرحية ” بعد الليل ” مع ” خالد جلال”، و أهم نقلة في حياتي كان دور ” وردة ” في مسلسل ” الحصان الأسود “، و من أحلي المسلسلات اللي اشتغلت فيها ” خفة يد ” مع الأستاذ ” معتز التوني “، أما نقطة التحول في حياتي كان مسلسل ” ربع رومي ” ، المخرج كان بيدعمنا جدًا و كانت الناس في الشارع بتنادي عليا” بليلي مراد ” اسم الشخصية في المسلسل.

واختتمت قائلة الناس اللي معايا من أول الرحلة أهلي طبعًا و ربنا دايما بيبعت لك  ناس حلوين بيدعموك و واقفين في ضهرك وده بيفرق جدًا، و بحب مسلسل ” اللعبة ” جدًا و فرق معايا اوي و هي فرصة حلوه أي بنت تتمناها، و حاليًا بعمل ” البيت بيتي ” مع ” خالد مرعي ” و ” كريم عبدالعزيز ” ” مصطفي خاطر ” و هو ” رعب كوميدي.

 

أخبار ذات صلة

خالد صالح

بعد مرور 10 سنوات على وفاته.. ما هي وصية خالد صالح

خالد صالح

ماذا كتب أحمد خالد صالح في ذكرى وفاة والده

محمود صفا

محمود صفا وزوجته يتعرضا لحادث سير يتسبب في وفاتهما

ريهام حجاج

ريهام حجاج تحتفل بعيد ميلادها ال38 بطريقة مختلفة

ريهام حجاج

ريهام حجاج تشارك في الدراما الرمضانية للعام السادس على التوالي

إيمي سمير غانم

إيمي سمير غانم توجه رسالة لوالديها وآخر تطورات حالتها الصحية