رئيس مجلس الإدارة
سعيد اسماعيل
رئيس التحرير
مروة أبو زاهر

هاني رمزي: لما قريت مسلسل العائدون اندهشت و اتفاجئت برد فعل الجمهور

هانى رمزى

فال الفنان هاني رمزي،  انا جالي ورق مسلسل “العائدون” عشان أكون ضيف فيه، وبعمل فيه مهمة معينة، ولما قرأت النص، اندهشت، ووجدت إنه في إجماع علي ترشيحي لهذا الدور، جاء ذلك خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “هُليلة في 30 ليلة” الذي يذاع علي ميجا اف ام خلال شهر رمضان، والحلقة من تقديم أمجد الشرقاوي.

و أضاف من زمان وأنا بنلعب أدوار تراچيدي وكلاسيكيات في إطار التمثيل والتدريب بالأكاديمية، لكن العودة للتراجيدي على الشاشة كان مسبب قلق ليا، بس رد الفعل ريحني جدا، ويمكن ده يؤثر علي إختياراتي بعد كده.

وتابع فنانين مصر بكل خير، وبيحبوا مصر بجد، وأنا واحد من هؤلاء الفنانين، ومهنتنا مهنة عظيمة، وده واجبنا، إننا نقدم عمل ينور عقول الناس ويدق ناقوس خطر، مش بس لمصر أو العالم العربي، لأ العالم كله، لأن الإرهاب قضية عالمية، ولما قرأت المسلسل اكتشفت هذا العالم.

واختتم قائلا مهما الفنان كبر، لازم يقلق، ويجهز نفسه، ويذاكر كويس، في خدمة الشخصية، وقعدت مع متخصصين، وقعدت مع المخرج والمؤلف، عشان أعرف إزاي أطوع الأدوات في سبيل إتقان الدور.

أخبار ذات صلة

مجــموعــة يــلا

مجموعة یلا نتعاون مع مھرجان دبي للریاضات الرقمیة لتعزیز تجربة الألعاب الإلكترونیة

أعــلنت مجــموعــة يــلا المحــدودة، الــتي تتخــذ مــن الإمــارات الــعربــية المتحــدة مــقراً لــها ومــالــكة أكــبر مــنصة. تــواصــل اجــتماعــي وألـعاب فـي الشـرق الأوسـط وشـمال إفـريـقيا، عـن تـعاونـها